טיפול רגשי הוליסטי בילדים

הורים מכירים את הילד שלהם יותר טוב מכולם, ולכן כאשר מבחינים בסימני מצוקה שמראה הילד או בהתנהגות יוצאת דופן, מחליטים לבדוק זאת. טיפול רגשי בילדים מאפשר להם לקבל תובנות חדשות ולהתמודד עימן. לילד קשה לעתים לבטא או "לדבר החוצה" את הקושי שלו. יתכן שהוא לא יודע אפילו להגדיר מדוע רע לו, מדוע הוא מתנהג כפי שהוא מתנהג, או להוציא את מה שעצוב לו החוצה – לאדם שהוא סומך עליו. מלבד הבהרת הנקודה והמודעות לסבל ולתחושות השליליות – מגיע השלב שבו פורקים את הרגשות הללו כלפי חוץ, אולם מפני שדיבור הוא כלי מגביל יחסית בביטוי, הוא בוחר ב"שיטות" אחרות – יכנס לדיכאון וישן יותר, יהיה אלים מילולית או פיזית, תהיינה לו התפרצויות זעם, ירטיב, ימאן ללכת לבית הספר או לגן. בטיפול הרגשי, מטפלים בכלים יצירתיים כדי לבטא זאת החוצה.

מהי מטרת הטיפול הרגשי בילדים?

באמצעות הטיפול הרגשי, מזהים את ההתנהגות של הילד כלפי המבוגר כפי שהוא משליך אותה על המבוגר הקרוב לו או המעגל החברתי הקרוב. לעומת הסביבה הטבעית שלו, המטפל יודע איך להפיק מההתנהגויות הללו תועלת והתנהגות בונה. החומרים היצירתיים בטיפול מסייעים למחשבות לתפוס צורה מוחשית – כזו שהמטפל יכול לראות, לנתח, להשתמש בזה כדי לעורר דו שיח, וכל זה תוך דיון משותף עם ההורים – על מה לתת יותר דגש, איך לארגן את הסביבה שלו, איך להתנהג איתו וכן הלאה.
קיים קשר הדוק בין רגשות למוטיבציות, רגשות שונים מעוררים מוטיבציות שונות והתנהגויות תואמות, הרגש והמוטיבציה שניהם מפעילים ומכוונים התנהגות, אבל הם אינם זהים:
רגש, מתעורר בדרך כלל בגין אירוע חיצוני, לעומת זאת מוטיבציה מתעוררת ע"י אירוע פנימי רגש מופק ממגוון רחב של גירויים, לעומת זאת מוטיבציה מופקת מצורך ספציפי. מטרתינו היא לסייע לילד להבין טוב יותר את רגשותיו, להמשיג את תחושותיו ולגלות בתוכו סקרנות ומוטיבציה.